Ford Otosan mühendisleri Cargo kamyonun motor ve arka aksından sonra şanzımanını üretmeyi başardı. Ford Otosan böylece Türkiye’de yüzde 100 yerliliğe ulaşan ilk otomotiv şirketi oldu. Yerli şanzıman sayesinde yıllık 50 milyon euroluk ithalatın önüne de geçti.
Ford Motor Company’nin Çin, Brezilya ve Rusya gibi dünyanın en büyük ağır ticari araç pazarlarına girmesini sağlayan Ford Otosan mühendisleri bir ilke daha imza attı. Ford Otosan Ar-Ge’si Türkiye’de sıfırdan şanzıman geliştirmeyi başardı. Şirket Eskişehir’deki İnönü fabrikasında üretilen Ford kamyonların kalbi konumundaki motor ve arka akstan sonra şanzımanı üretti.
49.5 milyon euro Ar-Ge yatırımıyla ortaya çıkan ‘milli şanzıman’la İnönü’de üretilen kamyonlarda yerlilik oranı yüzde 100’e dayanacak. Böylece ilk kez bir otomotiv şirketi motor ile şanzımanı Türkiye’de geliştirerek, seri üretime sokacak.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, kamyon üretiminde motor, arka aks ve şanzımanın en önemli unsurlar olduğunu belirterek, “Ford Cargo’da arka aks ve 2016’da Ecotorq’u devreye aldık. Bu kez 2019’da şanzıman çalışmamız bitecek. 2020’de yerli şanzıman Ford kamyonlarda yerini alacak. Patenti Ford Otosan’a ait olan şanzıman sıfırdan geliştirilmesi anlamında bir ilk olacak” dedi.
Yenigün, yeni şanzımanın İnönü tesisinde bantlardan inen kamyonların yanı sıra Ford Motor Company tarafından Latin Amerika’da, Çin’de kullanılabileceğinin altını çizdi. Haydar Yenigün, şöyle devam etti:
“Yerli şanzıman sayesinde yılda 50 milyon euroluk ithalatı önleyeceğiz. Türkiye’de üretmiş olmamız maliyetlerimizi de düşürecek. Kamyonda parça bazında yerlilik oranı yüzde 89 seviyesinde. Geliştirdiğimiz şanzımanla yerlilik oranı yüzde 95’i geçecek, neredeyse yüzde 100 diyebiliriz. En katma değerli ürünü ihraç edeceğiz.”
Ford Cargo’nun bu yıl yenileneceğini söyleyen Yenigün, hedeflerinin ihracat pazarlarını artırmak olduğunu kaydetti. İnönü’nün 15 bin adetlik üretim kapasitesinin olduğunu vurgulayan Yenigün, 2020 yılı itibarıyla kamyonların 3’te birini dünya pazarlarına göndermek istediklerini belirtti.
Ford Otosan bu yıl yeni model atağına kalkacak. Mayıs’ta makyajlanan Courier ve yılın ikinci yarısında yeni Connect satışa sunulacak. B-SUV sınıfındaki Ecosport Mart’ta yollara çıkacak. Merakla beklenen yeni Focus ile yeni Mustang son çeyrekte gelecek.
Elektrikli araç modası hafif ticari araca sıçradı. Ford Otosan, Tourneo Custom ile Transit Custom’ın hibrit versiyonlarını 2019’dan itibaren üretmeye başlayacak. Tourneo Custom PHEV’de hem elektrikli hem konvansiyonel motor yer alacak. Hibrit Tourneo’lar Avrupa’ya ihracatın dışında iç pazarda da satılacak.
49.5 milyon euro Ar-Ge yatırımıyla ortaya çıkan ‘milli şanzıman’la İnönü’de üretilen kamyonlarda yerlilik oranı yüzde 100’e dayanacak. Böylece ilk kez bir otomotiv şirketi motor ile şanzımanı Türkiye’de geliştirerek, seri üretime sokacak.
Patenti Ford Otosan’ın
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, kamyon üretiminde motor, arka aks ve şanzımanın en önemli unsurlar olduğunu belirterek, “Ford Cargo’da arka aks ve 2016’da Ecotorq’u devreye aldık. Bu kez 2019’da şanzıman çalışmamız bitecek. 2020’de yerli şanzıman Ford kamyonlarda yerini alacak. Patenti Ford Otosan’a ait olan şanzıman sıfırdan geliştirilmesi anlamında bir ilk olacak” dedi.
Yenigün, yeni şanzımanın İnönü tesisinde bantlardan inen kamyonların yanı sıra Ford Motor Company tarafından Latin Amerika’da, Çin’de kullanılabileceğinin altını çizdi. Haydar Yenigün, şöyle devam etti:
Hedef 5 binlik ihracat
“Yerli şanzıman sayesinde yılda 50 milyon euroluk ithalatı önleyeceğiz. Türkiye’de üretmiş olmamız maliyetlerimizi de düşürecek. Kamyonda parça bazında yerlilik oranı yüzde 89 seviyesinde. Geliştirdiğimiz şanzımanla yerlilik oranı yüzde 95’i geçecek, neredeyse yüzde 100 diyebiliriz. En katma değerli ürünü ihraç edeceğiz.”
Ford Cargo’nun bu yıl yenileneceğini söyleyen Yenigün, hedeflerinin ihracat pazarlarını artırmak olduğunu kaydetti. İnönü’nün 15 bin adetlik üretim kapasitesinin olduğunu vurgulayan Yenigün, 2020 yılı itibarıyla kamyonların 3’te birini dünya pazarlarına göndermek istediklerini belirtti.
Mustang müjdesi
Ford Otosan bu yıl yeni model atağına kalkacak. Mayıs’ta makyajlanan Courier ve yılın ikinci yarısında yeni Connect satışa sunulacak. B-SUV sınıfındaki Ecosport Mart’ta yollara çıkacak. Merakla beklenen yeni Focus ile yeni Mustang son çeyrekte gelecek.
Hibrit Tourneo üretimi 2019’da
Elektrikli araç modası hafif ticari araca sıçradı. Ford Otosan, Tourneo Custom ile Transit Custom’ın hibrit versiyonlarını 2019’dan itibaren üretmeye başlayacak. Tourneo Custom PHEV’de hem elektrikli hem konvansiyonel motor yer alacak. Hibrit Tourneo’lar Avrupa’ya ihracatın dışında iç pazarda da satılacak.
Yorumlar
Yorum Gönder