Lamborghini Huracan GT3 |
Automobili Lamborghini tarafından tanıtımını yapılan yeni Huracan GT3, 2015'ten başlayarak Avrupa'da, ünlü Spa-Francorchamps 24-saat yarışının da aralarında bulunduğu beş pistte Blancpain Endurance Serisi'ne katılacak.
Lamborghini Huracan GT3, Alu-Carbon şasi ve tamamen entegre FIA uyumlu takla kafesiyle donatıldı. Alt şasi hem önde hem arkada modifiye edilerek yüksek performanslı bir su radyatörü eklendi (önde), şanzıman daha iyi konumlandırıldı (arkada), aerodinamik özellikleri iyileştirildi. Boş ağırlığı 1239 Kg olan otomobilin ön/arka ağırlık dağılımı 42/58. Nihai ağırlık FIA BOP tarafından belirlenecek.
Kompozit malzemelerden oluşan kaporta, Dallara Engineering ile yapılan işbirliği sonucunda aerodinamik özelliklerle birlikte geliştirildi. Aerodinamik özellikler, mümkün olan en fazla hava akımı girişinin yanı sıra, her koşulda ve her türlü asfalt üzerinde maksimum yol tutuş ve çekiş gücü sağlayacak şekilde ayarlandı. Verimlilik, arkadaki ayarlanabilir kanat, ayarlanabilir ön difüzör ve havalandırma yarıkları sayesinde artırıldı. Yeni aerodinamik özellikler aynı zamanda fren sisteminin soğutulmasını da iyileştiriyor.
Huracan Super Trofeo için kaportasına yeni hızlı takılıp sökülebilen aksesuarlarla donatılan GT3’e ayrıca yine yeni ve performansı artırılmış bir motor ve şanzıman yağ soğutucusu eklendi. Emniyete özel önem verilen yeni Lamborghini Huracan GT3, karbon çerçeveli 8862 spesifikasyonlarına uygun bir koltuk; OMP yangın söndürücü sistemi; gerektiğinde sağlık görevlilerinin otomobilin tavanından hızla yardımda bulunabilmeleri için inovatif bir tavan kapağı ile donatıldı. Emniyet kemerleri OMP tarafından tedarik edilirken yakıt tankı FT3 tipi, pedallar ise ayarlanabilir özellikte. Ön ve arka ışıklar LED. Yeni çok fonksiyonlu direksiyon simidinin mühendislik çalışmaları OMP ile birlikte yeniden yapıldı.
Yeni arkadan itişli Huracan GT3, yol otomobilinin üzerinde bulunan direkt enjeksiyonlu V10 motorunu kullanıyor. Bu sistemin yönetimini yapan BoschMotorsport kontrol birimi aynı zamanda çekiş kontrolü, şanzıman ve gösterge panelindeki TFT ekranını da yönetiyor. Bütün kablo sistemi ve bağlayıcılar özel olarak yarış için tasarlandı. Motor şasiye sağlam bir montaj tertibatıyla sabitlendi ve FIA yönetmeliklerine uygun olarak sıralı altı vitesli şanzıman ve üç diskli yarış debriyajıyla birlikte kullanılıyor.
Fren sistemi, FIA yönetmeliklerine uygun olarak önde 380 x 34 mm çelik diskler (6 pota) ve arkada 355 x 32mmçelik disklerden (4 pota) oluşuyor ve Bosch ABS sistemi kullanılıyor. Bu sistem, doğrudan direksiyondan yönetilebilen 12 farklı ayara sahip. Çekiş kontrolü de direksiyon simidi üzerinden yönetilebiliyor. Tekerlek boyutları önde 315/680 arkada ise 325/705. Otomobilde bir pnömatik kaldırma sistemi de bulunuyor.
Kompozit malzemelerden oluşan kaporta, Dallara Engineering ile yapılan işbirliği sonucunda aerodinamik özelliklerle birlikte geliştirildi. Aerodinamik özellikler, mümkün olan en fazla hava akımı girişinin yanı sıra, her koşulda ve her türlü asfalt üzerinde maksimum yol tutuş ve çekiş gücü sağlayacak şekilde ayarlandı. Verimlilik, arkadaki ayarlanabilir kanat, ayarlanabilir ön difüzör ve havalandırma yarıkları sayesinde artırıldı. Yeni aerodinamik özellikler aynı zamanda fren sisteminin soğutulmasını da iyileştiriyor.
Huracan Super Trofeo için kaportasına yeni hızlı takılıp sökülebilen aksesuarlarla donatılan GT3’e ayrıca yine yeni ve performansı artırılmış bir motor ve şanzıman yağ soğutucusu eklendi. Emniyete özel önem verilen yeni Lamborghini Huracan GT3, karbon çerçeveli 8862 spesifikasyonlarına uygun bir koltuk; OMP yangın söndürücü sistemi; gerektiğinde sağlık görevlilerinin otomobilin tavanından hızla yardımda bulunabilmeleri için inovatif bir tavan kapağı ile donatıldı. Emniyet kemerleri OMP tarafından tedarik edilirken yakıt tankı FT3 tipi, pedallar ise ayarlanabilir özellikte. Ön ve arka ışıklar LED. Yeni çok fonksiyonlu direksiyon simidinin mühendislik çalışmaları OMP ile birlikte yeniden yapıldı.
Yeni arkadan itişli Huracan GT3, yol otomobilinin üzerinde bulunan direkt enjeksiyonlu V10 motorunu kullanıyor. Bu sistemin yönetimini yapan BoschMotorsport kontrol birimi aynı zamanda çekiş kontrolü, şanzıman ve gösterge panelindeki TFT ekranını da yönetiyor. Bütün kablo sistemi ve bağlayıcılar özel olarak yarış için tasarlandı. Motor şasiye sağlam bir montaj tertibatıyla sabitlendi ve FIA yönetmeliklerine uygun olarak sıralı altı vitesli şanzıman ve üç diskli yarış debriyajıyla birlikte kullanılıyor.
Fren sistemi, FIA yönetmeliklerine uygun olarak önde 380 x 34 mm çelik diskler (6 pota) ve arkada 355 x 32mmçelik disklerden (4 pota) oluşuyor ve Bosch ABS sistemi kullanılıyor. Bu sistem, doğrudan direksiyondan yönetilebilen 12 farklı ayara sahip. Çekiş kontrolü de direksiyon simidi üzerinden yönetilebiliyor. Tekerlek boyutları önde 315/680 arkada ise 325/705. Otomobilde bir pnömatik kaldırma sistemi de bulunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder