ODTÜ'lüler Türk Ferrarisi olarak bilinen Etox'un 4 kapılısı için çalışmaları bitirdi.
Otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şasenin kullanıldığı yeni Etox'ta, elektrikli versiyonun üretilmesi için ise sona gelindi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen yıl katıldığı TÜSİAD Genel Kurulu'nda "Bütün babalar burada, artık şu yerli otomobil işini halledin" sözleriyle başlayan, sonraki aylarda "Bir babayiğit çıkar yerli otomobili yapar" konuşmasıyla devam eden yerli otomobil tartışmaları yeni gelişmelerle gündemdeki yerini korumaya devam ediyor.
ODTÜ İŞBİRLİĞİYLE 4 KAPILI DİZEL
Yerli otomobili kimin, nasıl üreteceği tartışmaları sürerken, bu konuda çalışmalarını ara vermeden sürdüren firmalardan biri olan "Etox Zafer"in üreticisi Etox, yerli otomobil için bir adım daha attı. 2007 yılında iki kapılı Etox Zaferi üreten firma, Etox'un dört kapılı dizel modelini ODTÜ işbirliğiyle tamamlamayı başardı.
(Yerli Ferrari Etox'un dizel modeli)
1,5 YILDIR ÇALIŞIYORLARDI
Etox Yöneticisi Tuncay Çoban, yeni otomobille ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2007'de ürettikleri "Etox Zafer"e 50'ye yakın sipariş aldıklarını ama o dönem "euro 5 motor" temin edemedikleri için siparişleri yerine getiremediklerini söyledi.
Yerli otomobil yapmak konusundaki kararlılıklarına aradan geçen yıllar içinde devam ettiklerini dile getiren Çoban, ODTÜ ortaklığıyla Bilim ve Sanayi Bakanlığı'nın Sanayi Tezleri Programı'ndan (SAN-TEZ) yararlanarak 1,5 yıldır yeni bir model üzerine çalıştıklarını bildirdi.
"DÜNYA DEVLERİNİN TERCİH ETTİĞİ ALÜMİNYUM ŞASEYİ KULLANDIK"
Aralarında akademisyen, mühendis ve tasarımcıların da olduğu 50 kişilik ekiple 1,6 dizel motora sahip dört kapılı Etox modelini geliştirdiklerini ifade eden Çoban, şöyle konuştu: "ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Kalkanlı hocamızın katkılarıyla otomobilimizde dünya otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şaseyi kullandık. Bu mukavemet olarak çelikten bile daha dayanıklı. Tasarımından yürüyenine kadar el emeği göz nuru bir otomobil ortaya çıkardık. Biz yerli otomobilin olması gerektiğine en çok inanan ve bu uğurda çalışan ekibiz. Ürettiğimiz otomobil hayal değil gerçeğin ta kendisi. Seri üretime geçmemiz hiç de zor değil. Bilim ve Sanayi Bakanımız Sayın Nihat Ergün'ün maddi manevi her türlü desteğini bekliyoruz."
AR-GE, TASARIM VE ÜRETİMİ İÇİN 3 MİLYON DOLAR
Etox Satış ve Pazarlama Sorumlusu Melike Kocaman da otomotiv sanayinde fosil yakıtla çalışan motorların yerini elektrikli motorlara bırakmaya başladığına işaret ederek, Etox'un elektrikli modelinin üretimiyle ilgili çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Ürettikleri her yeni otomobilde bilgi, tecrübe ve öz güvenlerinin daha da arttığını ifade eden Kocaman, Etox'un tip onay belgesi ve seri üretim iznine sahip olduğunu belirtti.
Büyük ölçekli bir şirket olmamalarına rağmen Etox modellerinin Ar-Ge, tasarım ve üretimi için yaklaşık 3 milyon dolara yakın harcama yaptıklarını belirten Kocaman, "Bugün dünya devi olmuş birçok otomobil markası, devlet desteği sayesinde bugünlere geldi. Güney Kore'de Kia, Malezya'da Proton bunlardan sadece ikisi. Türkiye'nin bir ya da birkaç yerli otomobile sahip olması isteniyorsa, biz ve bizim gibi firmalara destek verilmeli. Etox'un fikir babası ve Genel Müdürü Ercan Malkoç da her türlü desteği ve işbirliğini önemsiyor" dedi.
Etox |
Otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şasenin kullanıldığı yeni Etox'ta, elektrikli versiyonun üretilmesi için ise sona gelindi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen yıl katıldığı TÜSİAD Genel Kurulu'nda "Bütün babalar burada, artık şu yerli otomobil işini halledin" sözleriyle başlayan, sonraki aylarda "Bir babayiğit çıkar yerli otomobili yapar" konuşmasıyla devam eden yerli otomobil tartışmaları yeni gelişmelerle gündemdeki yerini korumaya devam ediyor.
ODTÜ İŞBİRLİĞİYLE 4 KAPILI DİZEL
Yerli otomobili kimin, nasıl üreteceği tartışmaları sürerken, bu konuda çalışmalarını ara vermeden sürdüren firmalardan biri olan "Etox Zafer"in üreticisi Etox, yerli otomobil için bir adım daha attı. 2007 yılında iki kapılı Etox Zaferi üreten firma, Etox'un dört kapılı dizel modelini ODTÜ işbirliğiyle tamamlamayı başardı.
(Yerli Ferrari Etox'un dizel modeli)
1,5 YILDIR ÇALIŞIYORLARDI
Etox Yöneticisi Tuncay Çoban, yeni otomobille ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2007'de ürettikleri "Etox Zafer"e 50'ye yakın sipariş aldıklarını ama o dönem "euro 5 motor" temin edemedikleri için siparişleri yerine getiremediklerini söyledi.
Yerli otomobil yapmak konusundaki kararlılıklarına aradan geçen yıllar içinde devam ettiklerini dile getiren Çoban, ODTÜ ortaklığıyla Bilim ve Sanayi Bakanlığı'nın Sanayi Tezleri Programı'ndan (SAN-TEZ) yararlanarak 1,5 yıldır yeni bir model üzerine çalıştıklarını bildirdi.
"DÜNYA DEVLERİNİN TERCİH ETTİĞİ ALÜMİNYUM ŞASEYİ KULLANDIK"
Aralarında akademisyen, mühendis ve tasarımcıların da olduğu 50 kişilik ekiple 1,6 dizel motora sahip dört kapılı Etox modelini geliştirdiklerini ifade eden Çoban, şöyle konuştu: "ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Kalkanlı hocamızın katkılarıyla otomobilimizde dünya otomotiv devlerinin tercih ettiği alüminyum şaseyi kullandık. Bu mukavemet olarak çelikten bile daha dayanıklı. Tasarımından yürüyenine kadar el emeği göz nuru bir otomobil ortaya çıkardık. Biz yerli otomobilin olması gerektiğine en çok inanan ve bu uğurda çalışan ekibiz. Ürettiğimiz otomobil hayal değil gerçeğin ta kendisi. Seri üretime geçmemiz hiç de zor değil. Bilim ve Sanayi Bakanımız Sayın Nihat Ergün'ün maddi manevi her türlü desteğini bekliyoruz."
AR-GE, TASARIM VE ÜRETİMİ İÇİN 3 MİLYON DOLAR
Etox Satış ve Pazarlama Sorumlusu Melike Kocaman da otomotiv sanayinde fosil yakıtla çalışan motorların yerini elektrikli motorlara bırakmaya başladığına işaret ederek, Etox'un elektrikli modelinin üretimiyle ilgili çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Ürettikleri her yeni otomobilde bilgi, tecrübe ve öz güvenlerinin daha da arttığını ifade eden Kocaman, Etox'un tip onay belgesi ve seri üretim iznine sahip olduğunu belirtti.
Büyük ölçekli bir şirket olmamalarına rağmen Etox modellerinin Ar-Ge, tasarım ve üretimi için yaklaşık 3 milyon dolara yakın harcama yaptıklarını belirten Kocaman, "Bugün dünya devi olmuş birçok otomobil markası, devlet desteği sayesinde bugünlere geldi. Güney Kore'de Kia, Malezya'da Proton bunlardan sadece ikisi. Türkiye'nin bir ya da birkaç yerli otomobile sahip olması isteniyorsa, biz ve bizim gibi firmalara destek verilmeli. Etox'un fikir babası ve Genel Müdürü Ercan Malkoç da her türlü desteği ve işbirliğini önemsiyor" dedi.
Yorumlar
Yorum Gönder