SUV satışları 10 yılda 30 katına çıktı

Freemont
FIAT Freemont


Türkiye'de SUV pazarı hızla büyüyor. Yol koşulları ve sürücülerin trafikte kendini daha güvenli hissetmeleri gibi nedenler SUV talebini artırıyor. Bunun yanı sıra SUV segmentine giren markaların sayısının çoğalması da pazarı büyütüyor. En son İtalyan Fiat da SUV segmentine Freemont modeliyle giriş yaptı. Fiat Grubu'nun Chrysler'le yaptığı ortaklığın simgesi haline gelen Freemont, Türkiye'de satışa sunuldu. Freemont, lansmana özel 5 bin TL indirimle 93 bin TL'den başlayan fiyatlarla dikkat çekiyor. SUV pazarının hızlı bir gelişim gösterdiğine dikkat çeken Fiat Marka Direktörü Okan Baş, SUV satışlarının 2002'de 2 bin adetten az iken 2012'de 60 bin adedi geçmesini beklediklerini ifade etti. 60 bin adetlik satışın yaklaşık yüzde 75'nin 1.6 lt'den küçük motorlu modelleri kapsadığını açıklayan Baş, Freemont'un dâhil olduğu 1.6 litre-2.0 litre arası silindir hacimli modellerin pazar payının ise 12 bin adetlik bir büyüklüğe denk geldiğini vurguladı.

Yorumlar