BMW i Serisi İstanbul Auto Show 'da






BMW i, geleceğe dönük otomobilleri ve merkezinde sürdürülebilirlik bulunan yeni bir premium mobiliteyi temsil eder. Yeni BMW alt markasında temel öneme sahip özellikler, özel olarak şehir için geliştirilen ve başlangıcından sonuna kadar tasarım sürecini belirleyen alternatif sürüş sistemleridir. BMW i, ulaşım konusunu yeniden düşünerek geleceğin otomobillerinin karşı karşıya kalacakları güçlüklere öncü çözümler getirme amacını taşımaktadır. Tüm bunlar, çığır açan, benzersiz, elektrikli ulaşıma yönelik amaca uygun olarak üretilmiş mimariye sahip otomobiller ve yenilikçi malzeme kullanımına sahip LifeDrive konseptinin ardındaki itici güçtür.

BMW i tasarımcıları, ana BMW markasıyla güçlü bağlantıları bulunan benzersiz bir tasarım dili geliştirme konusunda başarılı olmuşlardır. Yenilikçi teknolojilere çağdaş, özgün bir görsel stil verilmiş ve ilk konsept otomobiller olan BMW i3 Concept ve BMW i8 Concept hafiflik ve verimlilik gibi değerlerin çıplak gözle fark edilebilmesini sağlamıştır. Bu otomobiller yeni bir alt markanın doğuşunun habercisidir ve ilk bakışta BMW i'nin potansiyelini ortaya koyar. BMW i8 Concept Spyder ile BMW Group üçüncü bir modeli, üstü açık iki kapılı BMW i8 Concept'in daha fazla geliştirilmiş şeklini sunuyor.




Aileden gelen özellikler; ana BMW markasından alınan tasarım özellikleri.
BMW i mutlak hassasiyet, hafiflik ve yalın modern görünüm gibi tasarım kavramlarının kullanımı konusunda ana markası BMW’yi referans alır. BMW markasına özgü tasarım özelliklerinin alınması BMW i tasarımının ana marka ile kolaylıkla fark edilebilen bir bağlantı kurmasını sağlar. Ancak, BMW i çeşitli biçimsel öğelere tamamen yeni bir görünüm sağlayarak, alt marka otomobillerine ayırt edici bir kimlik kazandırmaktadır. Bu nedenle, BMW logosunun dışına, BMW i logosu için üç boyutlu mavi bir halka eklenmiştir. Klasik BMW böbrek ızgarasının yeni bir yorumu ana markanın BMW i’nin yüzü için verdiği ilhamı yansıtır. Yatay olarak bölümlenmiş farları ile BMW i otomobilleri, BMW modellerinden bildiğimiz o kararlı görünümü paylaşırken, kendine özgü bir stil de katar.



BMW i, “yeni premium” iddiası.
“Temiz”, “akıllı” ve “premium”; BMW i tasarımının üç anahtar sözcüğüdür. BMW i otomobilleri, geleceğin taleplerini karşılamak üzere premium fikrini bir üst seviyeye taşır; "Yeni premium" yüksek standartların bilinen şekilde algılanmasının ötesinde konfor, işlevsellik ve estetiği tanımlar. Sürdürülebilirlik ve premium özellikler daha önce hiç bu kadar derinlemesine bir arada kullanılmamıştır. Örneğin kaynakların korunması, malzeme geliştirmede göz önünde bulundurulan temel bir özelliktir. İç tasarım, yenilenebilir ve doğal yöntemlerle işlenmiş hammaddeleri ilk kez gözler önüne sermektedir. Yeni LifeDrive mimarisi tasarımcılara iç tasarım için temiz bir tasarım oluşturma özgürlüğü sunmuştur. Yalnızca gerçek anlamda kaliteli, temiz ve akıllı özellikler benimsenmiştir. Böylece çağdaş, işlevsellikten ödün vermeye gerek bırakmadan ağırlığı azaltan, yalınlaştırılmış bir estetik elde edilir. Dış tasarım, bu yeni yaklaşımı duyuran, kışkırtıcı bir tasarım dili kullanır. Şeffaflık ve kontrast renklerin kullanımı, bakan kişinin dikkatini otomobilin hafif tasarımına çeker. Olağanüstü derecede temiz ve minimalist yüzeyler, görsel etkinin, BMW i markasının tamamen benimsediği sürdürülebilirlik kavramına yardımcı olacağı şekilde düşünülmüştür.

Tipik BMW i; modele özgü tasarım özellikleri.
LifeDrive mimarisi.
BMW i modellerinin amaca yönelik temel yapısını oluşturan LifeDrive mimarisi, tek tanımlayıcı özelliktir. Bu konseptte, karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) “Life” modülünde yolcu kabini yer alırken, “Drive” modülü tüm işlevsel çekiş işlevlerini bir araya getirir.
Farklı iki yönlü ayrım otomobillerin tasarımına da yansıtılmaktadır. Modüller kısmen plastikten yan panellerle kaplanmıştır ancak açıkça ayırt edilebilmeleri mümkündür. Dışadönük yüzeyler ve belirgin hatlar ikisi arasında uyumlu bir geçiş oluşturur. BMW i dilinde “katmanlama” olarak adlandırılan, yüzeylerin bu şekilde kesişmesi ve bağlanması otomobillerin dış ve iç tasarımlarına damgasını vurur. Çarpıcı etkileşim, farklı yapıların birbirine bağlanmalarını ve LifeDrive mimarisi çerçevesi içindeki düzenlemelerini çarpıcı bir şekilde vurgular.



Aerodinamik.
Aerodinamik olarak optimize edilen “akım” BMW i’nin en çarpıcı tasarım temalarından birini oluşturur. İki yatay çizgi, bir rüzgâr tünelindeki hava izi gibi yukarıdan ve aşağıdan birbirine kavuşarak dinamik bir C sütunu kavisine dönüşür. Bu çizgiler modele bağlı olarak farklı yollarla ifade edilirler. BMW i tasarımının markaya özgü öğeler olarak paylaştığı diğer önemli aerodinamik özellikler arasında büyük ve kısmen dar tekerlekler ile Hava Perdeleri (havanın çamurluklar etrafından akmasını sağlar) ve ön tekerleklerin arkasında yer alan aero-kanatçıklar gibi aerodinamik öğeler yer alır.



Hafif tasarım ve verimlilik.
BMW i tasarımı, alt markanın yenilikçi sürüş teknolojisine uygun bir vitrin oluşturan hafiflik ve verimlilik öğelerini kullanır. Bu temel değerler, büyük saydam yüzeyler ve ışık dolu bir iç tasarım, güçlü bir duruş ve temas yüzeyleri, spoyler dudakları ve içinden havanın akmasına izin veren unsurlar gibi aerodinamik eklentilerle otomobillerin tasarımında ifade edilmiştir. Yüksek düzeyde şeffaflık otomobillere havadar bir his katarken, cömert boyutlara sahip cam yüzeyler de dışarının en iyi şekilde görülmesini sağlamaktadır.

Gözler önüne serilen etkileyici CFRP bantlar, iki otomobilin de hafifliğini ve verimliliğini yansıtmaktadır. Verimli ulaşımın temel öğesi olarak, aerodinamik özellikler yakıt tüketiminin azaltılmasında önemli rol oynar. BMW i otomobillerinin tasarımı otomobillerin sürtünmesini önemli ölçüde azaltmak, verimliliklerini artırmak ve bu yolla yalnızca elektrikle çalışırken menzilini artırmak amacıyla çeşitli aerodinamik önlemleri içermektedir.


Stop lambaları.
BMW i alışılageldik BMW stop lambası tasarımına yeni bir yorum getirmektedir. İç içe giren tasarımıyla U şeklindeki stop lambaları en son LED teknolojisini kullanır ve yer gereksinimi ve enerji kullanımı açısından en üst düzeyde verimlilik için tasarlanmıştır. Ayırt edici görünümleri de BMW i otomobillerinin geceleri kolaylıkla fark edilebilmesini sağlar.



Siyah şerit.
Diğer bir ayırt edici tasarım özelliği olan ve otomobilin farklı bölümleri arasında görsel bir bağlantı oluşturacak şekilde böbrek ızgaranın hemen arkasından, motor bölümünden başlayarak tavana ve oradan da arkaya doğru devam eden siyah şerit de en iyi üstten görülmektedir.

“Geleceğin mobilitesi ve toplumumuzun geleceği söz konusu olduğunda, sorumluluklarımızı ciddiye alıyoruz,” diyen BMW i Tasarım Başkanı Benoit Jacob, BMW i alt markasıyla ilgili olarak sözlerine şöyle devam ediyor: “Şüphesiz ki, sürekli olarak ilerleme gösteren şeyleri yeni bir bakış açısıyla ele almamız gerekiyor. Bu nedenle BMW i’de kendi kendimize, dikkate almadığımız çoğu konuyu zorlayan birçok soru soruyoruz. Yaratıcılık sürecinde yer alan her tasarım elemanı üç temel soruyla karşı karşıya kalıyor: Premium tanımımıza uygun mu? Ne kadar temiz? Ne kadar akıllı? Bu sorular bazı devrim niteliğindeki yanıtları da tetikledi. Kısacası, geleceğin bu kadar umut verici olması ender görülür.”

Yorumlar