Honda Civic HB 1.6 i-DTEC |
Yeni Civic modelinin tasarımcıları, otomobilin sportif ve gelişmiş özelliklerini korumaya özen gösterirken yeni modelin hem daha şık hem daha dinamik olmasını hedeflediklerini belirtiyor.
Civic Geliştirme Şefi Mitsuru Kariya, eski modele kıyasla yeni Civic’in yüksekliğini 20 mm azalttıklarını ve genişliğini 10 mm artırdıklarını söylüyor. Doğru oranları belirlemenin yeni Civic’in tasarımındaki en önemli aşamalardan biri olduğunu aktaran Kariya, net ve dinamik bir biçim yaratırken tasarımın sportif özelliklerini de geliştirdiklerini sözlerine ekliyor.
Ana hedeflerinin kalite hissini artırmak olduğunu belirten Kariya sözlerine şöyle devam ediyor: “Yaklaşımımızı, müşterilerin beklentilerini ve Avrupa standartlarını karşılayacak şekilde değiştirdik. Yeni Civic’in hem verdiği his hem de görünüm açısından yüksek kaliteli bir kokpiti var. Sınıfının lideri bagaj alanı ve çok yönlü koltuk kombinasyonlarıyla halihazırda en kullanışlı model olarak öne çıkıyor.”
Civic İç Tasarım Şefi Yukio Emi ise yeni Civic’in geniş iç hacminden ödün vermeyecek şekilde geliştirdiklerini belirterek sözlerine şöyle devam ediyor: “Yeni modelin iç tasarımı sürücüye odaklanıyor ve sportif bir ortam yaratıyor. Bir yarış otomobili veya uçak kokpiti hissi yaratmaya çalıştık.”
Civic’in 1.6 i-DTEC motoru 100 kilometrede sadece 3.6 litre yakıt tüketiyor
Honda, Civic Hatchback modelinde yeni 1.6 litre i-DTEC dizel motor kullanıyor. Avrupa’da Honda’nın Earth Dreams Technology motor serisinin ilk ürünü olan bu motor, yüksek performansla (120 PS) düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.
Motorun başarısını sağlayan başlıca özellik, kullanılan hafif malzeme teknolojisi. Motor bloğunda alüminyum malzeme kullanılması motor ağırlığını 2.2-litre i-DTEC motora oranla 58 kg azaltarak sınıfının en hafif dizel motoru haline getiriyor. Motorun ağırlığının azaltılması, yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonunun azaltılmasına yardımcı olurken sürüş dinamiklerinin iyileştirilemsine de önemli bir katkıda bulunuyor. Ayrıca, motor parçalarının iç sürtünmeleri optimize edilerek benzinli bir motorun sürtünme seviyesine yaklaştırılmasıyla mükemmel bir sonuç elde ediliyor.
Yüksek verimli kompakt turbo ve yeni geliştirilen emme manifoldu ile 1.6lt i-DTEC motor, 4000 rpm’de 120 PS güç ve 2000 rpm’de 300 Nm tork değerleriyle etkileyici bir performans sunuyor.Yakıt tasarrufu da oldukça etkileyici. Motorun ileri teknolojisinden elde edilen yüksek verimliliğine start&stop gibi diğer çevreci teknolojilerin birleştirilmesi ile yeni Civic, 3.6L/100km’lik birleşik yakıt tüketimi ve sadece 94 g/km’lik CO2 emisyonuna ulaşıyor.
Honda’nın Avrupa’ya sunacağı yeni Earth Dreams Technology motor serisinin ilk ürünü olan bu motor, Honda’nın İngiltere’deki tesisinde üretilecek.
Yorumlar
Yorum Gönder