MINI'ye 2 yeni model


MINI'ye 2 yeni model

MINI, yeni modelleriyle ürün gamını oldukça genişletti.
En sportif modelini Coupe imsiyle tanıtan marka, aynı aracın üstsüz versiyonunu da Roadster ismiyle neredeyse aynı fiyattan satıyor.



İngilizler'in efsanevi otomobil markası MINI, son dönemde yaptığı yeni model atağıyla ciddi bir ürün gamına ulaştı. Önce Countryman ile 'arazi'ye adım atan marka, ardından gelen Coupe modeliyle tarz sahibi gençleri gözüne kestirdi. Tam bir Coupe gibi görünen, üzerinde bir şapka gibi duran tavanıyla geleneksel MINItasarımına yeni bir boyut kazandıran marka, son olarak da aynı aracın üstü açık modelini (Roadster) pazara sunalar, açık hava yolculuk yapmayı sevenleri de mutlu etti. Standart MINI'lere göre oldukça sportif görünen Coupe ve Roadster ikilisini bir araya getirerek, 'acaba hangisi daha mantıklı' sorusuna cevap aradık.

Spoyler 80 km/s hızda yükseliyor

Öncelikle hemen belirtelim, her iki konuğumuz da Cooper S versiyonları. Dolayısıyla iki aracın da motor kaputunun üzerinde hava girişleri, ön çamurluklarda S logolu sinyaller ve arka bölümde de ortaya konumlandırılmış çift egzoz çıkışı bulunuyor. Araçlar ilk bakışta önden hatchback kardeşiyle hiçbir farklılık vadetmiyor. Asıl fark, profil ve arka görünümde gizli. Coupe karoser yandan bakıldığında basık görünüyor. Arka bölümde ise küçük bir bagaj çıkıntısı ve aktif spoyler gözlemleniyor. Bu spoyler, saatte 80 kilometre sürate ulaşıldığında otomatik olarak yükseliyor ve hız 60 km/s'nin altına düştüğünde tekrar görünmez oluyor. MINI mühendisleri bu spoyleri sürücünün de açabilmesi için tavana bir kumanda eklemeyi ihmal etmemiş.

Dışarıdaki tek fark kumaş tavan

Eğimli tavan, şık görünümü kadar savaş uçaklarının kabinlerine benzer tasarımıyla da dikkat çekiyor. Bunu, durduğumuz her noktadaki meraklı bakışlardan da anlayabiliyoruz. Roadster modelin dışarıdan tek farkı tabii ki kumaş tavanı. Coupe'nin tavan çizgisine benzeyen kumaş tavan, aracı sadece 6 milimetre yükseltiyor. Araçların içlerine geçildiğinde ise tek fark Roadster'in üstünü açabilmek için çevrilmesi gereken ve tavana yerleştirilen kol. Dışarıdan bakıldığında kuşkusuz Coupe model, çok daha etkileyici görünüyor. Tabii ki bu durum Roadster'in üstü açılana kadar sürüyor.

Üstü 'manuel' olarak açılıyor

İç mekandaki kol çevrildiğinde gözler aracın üstünü açmak için bir tuş arıyor ama böyle bir tuş yok. Roadster'in tavanı manuel olarak yani elle açılıyor. Bunu yapmak ise çok basit. İçerideki kolu çevirip hafif olan tavanı arkaya doğru itmek yeterli. Tekrar kapatmak içinse iki koltuk arasına yerleştirilmiş butona basarak tavanın yuvasından çıkmasını sağlamak ve aynı işlemleri ters olarak uygulamak gerekiyor. Son derece pratik olan bu işlem, araçtan inmeden de rahatlıkla yapılabiliyor. Bu manuel sistemin en büyük getirisi hızla gerçekleştirilmesi ve tabii ki fiyat farkının çok düşük olması. Tavan açıldığında adeta başka bir araç ortaya çıkıyor. Otoban hızlarında bile aracın içerisine fazlaca hava almaması gerçekten takdiri hak ediyor. Öte yandan aracın üzeri kapalıyken çok daha yüksek süratlerde bile ses yapmaması da beğenimizi kazandı.

7.1 saniyede 100 kilometre hız

Araçların sürüş dinamikleri bilindik MINI standardında. Karoserin Cuope olması, sert hareketlerde arka bölümü kontrollü şekilde kaydırmayı kolaylaştırmış. Araçların her ikisinin de viraj alma kabiliyeti ve direksiyon tepkileri üst seviyede. Cooper S motorları ise iyi iş çıkarıyor. 1.6 litrelik turbo beslemeli benzinli motor, 184 beygir güç ve 240 nm (overboost ile anlık 260 nm) tork üretiyor. 6 ileri Steptronic şanzımanın geçişleri çok başarılı. Performanslı kullanımlarda bile şanzıman güçlü motora rahatlıkla eşlik edebiliyor. Öyle ki araçların 0-100 km/s hızlanma süresi sadece 7.1 saniye (Roadster: 7.2 saniye) sürüyor. Maksimum sürat ise saatte 224 kilometre (Roadster: 222 km/s). Yüksek tork sayesinde ara hızlanmalar bile çok daha güçlü otomobilleri aratmıyor. Roadster modelin performans değerlerinin bu kadar yakın olmasının nedeniyse sadece 15 kilogramlık (1205 kilogram) ağırlık farkı. Tüketim değerleri de yine birbirine yakın: 6.4 ve 6.6 litre. Bizim ulaştığımız değerler ise sırasıyla 7.1 ve 7.5 litre.

Üstsüz olan sadece 621 lira daha pahalı

Daha havalı olan Cooper S'leri almak için fazladan yaklaşık 10 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Cooper S Coupe'nin fiyatı 77 bin 16 liradan başlıyor. Daha da güzel olanıysa Cooper S Roadster için fazladan sadece 621 lira ödemenin gerekmesi. Dolayısıyla aracının tarzdan çok havadarlığına önem verenler oldukça şanslı. Bu fiyatı tüm güvenlik donanımları ve birçok konfor elemanı standart olarak sunuluyor.

Yorumlar