McLaren MP4-12C 2013
Supercar kategorisinde yer alan McLaren MP4-12C 2013 modeli birçok iyileştirme ile birlikte geldi. 3.8 litre büyüklüğündeki çift turbolu motorun gücü yapılan iyileştirmeler sonunda 25 hp daha artarak 616 hp'ye çıktı. Bu da aracın ivmelenmesini hızlandırırken son hızını da arttırdı. Yeniden tasarlanan motor ile bu gücü elde ederken bir Supercar'da da yakıt tasarrufuna gidildi. Aracın 100 km de tükettiği yakıt 11,7 litre. Intake Sound Genarator (ISG) sistemi ile donatılan araç tam motor tutkunları için tasarlanmış. Farklı modlarda çalışan sistem motor sesini kabine nasıl alacağınızı ayarlıyor. İstediğiniz şiddette motor sesini duyabilirsiniz.
Araçta akıllı giriş sisteminin bir adım ötesi bulunmaktadır. Kapı kollarında yer alan sensörlere dokunulduğu zaman kapı kendiliğinden açılmaktadır.
2013 McLaren MP4-12C Teknik Özellikleri
Drivetrain düzeni: Boyuna orta motor, RWD
Motor konfigürasyon: V8 ikiz turbo
Motor malzemesi: Alüminyum blok ve silindir kafaları
Yağlama: Kuru karter
Sıkıştırma oranı: 8.7:1
Valvetrain: 32-valflı, DOHC, dual VVT
Redline: 8,500 rpm
Çap x Strok: 93 x 69.9 mm
Motor Hacmi: 3799 cc
Güç: 625 PS @ 7500 rpm
Tork: 600 Nm @ 3000-7000 rpm
Litre başına PS: 164
İletim: Kahin 7 Hız SSG
Vücut yapısı: Alüminyum ön ve arka çerçeveleri ile Karbon fiber MonoCell
Dingil açıklığı: 2670 mm
Parça: F: 1656 mm / R: 1583 mm
Uzunluk: 4509 mm
Genişlik: 1908 mm
Yüksekliği: 1199 mm
DIN ağırlığı: 1434 kg / £ 3161
Kuru ağırlık: 1336 kg / £ 2945
Hafif seçenekleri ile Kuru ağırlık: 1301 kg / £ 2868
DIN at Ağırlık dağılımı: F: 42.5% / R: 57.5%
Aktif aerodinamik: McLaren Airbrake
Süspansiyon: Proaktif Şasi Kontrolü
Proaktif Şasi Kontrol modları: Kış / Normal / Spor / İz
Powertrain modları: Kış / Normal / Spor / İz
Frenler: dövme alüminyum hub ile dökme demir diskler (F: 370mm / R: 350 mm)
Tekerlek boyutları (F / R): 19 "x 8.5" J / 20 "x 11" J
Lastikler (F / R): Pirelli PZero 235/35 R19 / 305/30 R20
Yorumlar
Yorum Gönder