730 HP lik Mercedes CL 600 Brabus
Brabus mühendislerinin başlangıç noktası standart bir Mercede-Benz CL 600 olmuş. Amaç ise dünyanyn en hızlı ve güçlü coupesini üretmek. Tabi ki böyle bir amaç için CL 600’ün biçilmiş bir kaftan olduğu tartışmasız bir gerçek. Çünkü S Sınıfı platformu üzerine geliştirilen CL Sınıfı, otomobil dünyasının en ihtiğamlı coupelerinden biri. Brabus tasarımcıların ve mühendislerin çalışmalarının sonucunda ise ortaya çift turbolu 730 HP’lik bir Brabus CL çıkmyş.
İlk olarak CL 600’de standart olarak bulunan 5.5 litrelik atmosferik motor Brabus tarafından hazırlanan SV12 S Bi Turbo kodlu 6.3 litrelik motorla değiştirilmiş. 5100 d/d’de 730 HP güç ve 2100 d/d’de 1320 Nm torka sahip bu motorun anlık maksimum tork değeri ise elektronik olarak 1100 Nm ile sınırlandırılmış. Ortaya ise dünyanın en hızlı coupelerinden biri çıkarken 0-100 km/s sprinti 4.0 sn olan aracın maksimum hızı ise limitörle 340 km/s’de sonlandırılmış. Brabus CL’nin 0-200 km/s hızlanması ise 11,9 sn ile birçok binek otomobilden daha iyi bir değere sahip. Arkadan itişli araçta modifiye edilmiş 5 ileri otomatik şanzıman kullanılırken yine Brabus tarafından geliştirilen arka kilitli diferansiyel ise aracın daha iyi tutunmasını sağlıyor. Bu devi durdurmak içinse yine Brabus tarafından geliştirilen önde 12 pistonlu alüminyum kaliperler ve 380 mm fren diskleri ise arkada 6 pistonlu alüminyum kaliperler ve 355 mm’lik disklere yer verilmiş. Standart ABC süspansiyonlar içinse Brabus alçaltma kiti kullanılarak aracın yerden yükseklişi 25 mm azaltılmış. 18 inç, 19 inç, 20 inç ve 21 inçlik jant takymlarına sahip olan Brabus CL’de 21 inçlik en geniş jant takımlarıyla birlikte ise önde 255/30 R21 arkada ise 285/30 R21 ölçüsünde performans lastikleri kullanylmış.
İlk olarak CL 600’de standart olarak bulunan 5.5 litrelik atmosferik motor Brabus tarafından hazırlanan SV12 S Bi Turbo kodlu 6.3 litrelik motorla değiştirilmiş. 5100 d/d’de 730 HP güç ve 2100 d/d’de 1320 Nm torka sahip bu motorun anlık maksimum tork değeri ise elektronik olarak 1100 Nm ile sınırlandırılmış. Ortaya ise dünyanın en hızlı coupelerinden biri çıkarken 0-100 km/s sprinti 4.0 sn olan aracın maksimum hızı ise limitörle 340 km/s’de sonlandırılmış. Brabus CL’nin 0-200 km/s hızlanması ise 11,9 sn ile birçok binek otomobilden daha iyi bir değere sahip. Arkadan itişli araçta modifiye edilmiş 5 ileri otomatik şanzıman kullanılırken yine Brabus tarafından geliştirilen arka kilitli diferansiyel ise aracın daha iyi tutunmasını sağlıyor. Bu devi durdurmak içinse yine Brabus tarafından geliştirilen önde 12 pistonlu alüminyum kaliperler ve 380 mm fren diskleri ise arkada 6 pistonlu alüminyum kaliperler ve 355 mm’lik disklere yer verilmiş. Standart ABC süspansiyonlar içinse Brabus alçaltma kiti kullanılarak aracın yerden yükseklişi 25 mm azaltılmış. 18 inç, 19 inç, 20 inç ve 21 inçlik jant takymlarına sahip olan Brabus CL’de 21 inçlik en geniş jant takımlarıyla birlikte ise önde 255/30 R21 arkada ise 285/30 R21 ölçüsünde performans lastikleri kullanylmış.
Yorumlar
Yorum Gönder